Скільки кави корисно пити щодня: відповідь вчених

Фото: depositphotos
Вживання кави може не лише підвищувати бадьорість, а й позитивно впливати на психічне здоров’я. Як повідомляє Science Alert, масштабне дослідження показало: найнижчий ризик розвитку тривожних і депресивних станів мають люди, які щодня п’ють від двох до трьох чашок кави.
Науковці з Університету Фудань у Китаї проаналізували дані понад 461 тисячі людей із початково хорошим психічним здоров’ям. Спостереження за учасниками тривало в середньому більше 13 років, а їхні звички споживання кави порівнювали з подальшими медичними діагнозами.
Результати вказали на так званий J-подібний зв’язок: помірне вживання кави пов’язане з найменшим ризиком психічних розладів, тоді як повна відмова або надмірне споживання — з гіршими показниками. Зокрема, понад п’ять чашок на день асоціюються з підвищеною ймовірністю проблем із настроєм.
Подібна тенденція спостерігалася незалежно від типу кави — меленого, розчинного чи безкофеїнового напою. Водночас зв’язок був більш помітним серед чоловіків.
Під час дослідження враховували й інші чинники, які можуть впливати на психічне здоров’я, зокрема вік, рівень освіти, фізичну активність і супутні захворювання. Також проводився генетичний аналіз, однак він не вплинув на загальні висновки.
Водночас вчені зазначають, що дослідження має обмеження, адже дані про споживання кави збирали лише один раз, і звички могли змінюватися. Тому прямий причинно-наслідковий зв’язок не доведений.
Ймовірно, позитивний ефект кави пов’язаний із біоактивними речовинами, які впливають на запальні процеси та роботу мозку, зокрема на механізми регуляції настрою.
Науковці підкреслюють, що помірне споживання кави може бути одним із простих факторів профілактики психічних розладів.
До слова, чим корисна гречка: основні переваги для здоров’я.
Стрілець Діана - pravdatutnews.com





