Неякісна рослинна дієта може підвищувати ризик деменції — дослідження

Фото: depositphotos
Дослідники проаналізували дані понад 92 тисяч людей, за якими спостерігали близько 11 років. Виявилося, що ті, хто дотримувався найбільш збалансованої та поживної рослинної дієти, мали приблизно на 12% нижчий ризик розвитку деменції. Водночас у людей, чий раціон складався переважно з менш корисних рослинних продуктів, ризик був вищим — до 25%.
Про це повідомляє EatingWell.
Йдеться не про сам факт відмови від м’яса, а про те, які саме продукти становлять основу харчування. Негативний ефект пов’язують із великою кількістю рафінованих зернових, солодких напоїв, ультраобробленої їжі та продуктів із доданим цукром.
Натомість позитивний вплив на мозок мають раціони, багаті на цільні злаки, овочі, фрукти, горіхи та рослинні олії. Також користь пов’язують із вживанням чаю та кави.
Цікаво, що деякі продукти тваринного походження також можуть мати значення. Зокрема, у дослідженні зменшення споживання яєць асоціювалося з вищим ризиком деменції.
Дослідники наголошують, що вирішальним фактором є не тип дієти, а її якість. Збалансоване харчування з мінімально оброблених продуктів може допомогти підтримувати здоров’я мозку та знижувати ризики когнітивних порушень.
До слова, відсутність регулярної ходьби шкодить здоров’ю та настрою — дослідження.
Юрій Маркевич – pravdatutnews.com





