Кардіологи радять три прості кроки до зниження ризику інфаркту та інсульту

Кардіологи радять три прості кроки до зниження ризику інфаркту та інсульту
Навіть невеликі кроки – трохи більше сну, кілька додаткових хвилин руху чи більше овочів – разом можуть суттєво покращити здоров’я серця

Навіть незначні коригування щоденних звичок - сну, фізичної активності та харчування - здатні суттєво зменшити ризик серцевого нападу, пише The Independent.

Згідно з новим міжнародним дослідження, додаткові 11 хвилин сну щодня, ще 4,5 хвилини швидкої ходьби та приблизно чверть склянки овочів у раціоні можуть знизити ризик серйозних серцево-судинних подій – включно з інфарктами та інсультами – приблизно на 10%.

Автори дослідження з Австралії, Чилі та Бразилії, наголошують: такі невеликі зміни значно легше впровадити і підтримувати, ніж радикальні трансформації способу життя.

У роботі, опублікованій в European Journal of Preventive Cardiology,  дослідники проаналізували дані понад 53 тисяч жителів Великої Британії середнього віку, які брали участь у проєкті Biobank. Їхній сон і фізичну активність відстежували за допомогою мобільних пристроїв, зокрема смартгодинників, а інформацію про харчування учасники надавали самостійно. Протягом 8 років спостереження було зафіксовано понад 2 тис. серйозних серцево-судинних подій.

На основі отриманих даних вчені визначили оптимальну модель способу життя: збалансоване харчування; 8–9 годин сну на добу;  щонайменше 42 хвилини помірної або інтенсивної фізичної активності щодня. 

Поєднання цих факторів, за словами науковців, знижує ризик інфарктів та інсультів на 57%.

До помірної активності належать швидка ходьба, танці, робота в саду чи їзда на велосипеді, тоді як інтенсивна активність включає біг, плавання або аеробіку.

Провідний автор дослідження, науковий співробітник Сіднейського університету Ніколас Кемел, підкреслив важливість сукупного ефекту невеликих змін:

"Поєднання навіть кількох невеликих змін  матиме значний позитивний вплив на серцево-судинне здоров’я".

За його словами, такий підхід є більш реалістичним для більшості людей, ніж спроби різко змінити одну звичку.

Своєю чергою, старша кардіомедсестра British Heart Foundation Емілі Макграт також наголосила, що багатьом людям складно кардинально змінити спосіб життя через щоденну зайнятість.

"Обнадіює те, що зміни не обов’язково мають бути великими. Навіть невеликі кроки – трохи більше сну, кілька додаткових хвилин руху чи більше овочів – разом можуть суттєво покращити здоров’я серця", – зазначила вона.

Юрій Никорак - pravdatutnews.com

Читайте також
Кардіолог назвав продукти, що шкодять здоров’ю серця Кардіолог назвав продукти, що шкодять здоров’ю серця
Лікар пояснює, чому деякі популярні продукти можуть підвищувати ризик серцевих проблем
Що не варто робити зранку при високому тиску: поради кардіологів Що не варто робити зранку при високому тиску: поради кардіологів
Експерти назвали звички після пробудження, які можуть погіршити стан серцево-судинної системи
Названо чаї, які можуть допомогти знизити артеріальний тиск Названо чаї, які можуть допомогти знизити артеріальний тиск
Деякі види чаю можуть допомагати знижувати артеріальний тиск і підтримувати здоров’я серця
Loading...
Load next