Вчені закликають обережно обирати форму вітаміну D для добавок

Приймання добавок вітаміну D2 може знижувати рівень вітаміну D3 у крові. Це ставить під сумнів поширене уявлення про повну взаємозамінність двох форм вітаміну
Вчені закликають обережно обирати форму вітаміну D для добавок

Фото: depositphotos

Науковці з’ясували, що приймання добавки вітаміну D2 (ергокальциферолу) пов’язане зі зниженням рівня вітаміну D3 (холекальциферолу) в організмі. Хоча обидві форми традиційно вважають взаємозамінними, результати аналізу 655 учасників свідчать про конкуренцію між ними.

Про це повідомляють у дослідженні, опублікованому в журналі Nutrition Reviews.

Зокрема, концентрація D3 у тих, хто приймав D2, була навіть нижчою, ніж у групи плацебо. Причини цього ефекту залишаються незрозумілими. Однією з гіпотез є реакція організму на загальну концентрацію вітаміну D у крові: якщо однієї форми надто багато, інша витісняється. Інша версія пов’язана з різницею у швидкості перетворення форм вітаміну на активні сполуки у людей різного віку.

Науковці наголошують: подальші дослідження допоможуть визначити, яка форма вітаміну D є більш ефективною як добавка для різних груп населення.

* Відмова від відповідальності: Інформація у цьому матеріалі носить довідковий характер і не є медичною порадою. Вона не може замінити консультацію лікаря. Перед початком будь-якого лікування або зміною раціону обов’язково зверніться до фахівця.

До слова, нестача вітаміну D може проявлятися у вигляді постійної втоми, болю в кістках і м’язах, частих застуд та проблем із концентрацією. Лікарі наголошують: щоб вчасно виявити дефіцит «сонячного вітаміну», варто здати аналіз крові та проконсультуватися зі спеціалістом.

Юлія Люшньова - pravdatutnews.com

Читайте також
Добавки та гіпертонія: 5 засобів, які можуть нашкодити Добавки та гіпертонія: 5 засобів, які можуть нашкодити
Деякі рослинні засоби та високі дози вітамінів можуть впливати на артеріальний тиск або взаємодіяти з препаратами.
Кальцій і вітамін D не завжди запобігають переломам: що показало велике дослідження Кальцій і вітамін D не завжди запобігають переломам: що показало велике дослідження
Метааналіз 69 досліджень показав, що для більшості дорослих без лікування остеопорозу добавки не дають клінічно значущого захисту від падінь і переломів.
Коли найкраще приймати вітаміни: поради Коли найкраще приймати вітаміни: поради
Час прийому вітамінів впливає на їх засвоєння, тому це важливо
Loading...
Load next