Скільки кави можна пити на день: вчені назвали корисну норму

Скільки кави можна пити на день: вчені назвали корисну норму
Вчені стверджують, що безпечна межа для більшості здорових дорослих становить близько 400 міліграмів кофеїну на день , що приблизно дорівнює чотирьом чашкам по 8 унцій.

Фото: Unsplash

Регулярне, але помірне споживання кави позитивно впливає на здоров’я. Згідно з аналізом, опублікованим у 2025 році у виданні Frontiers in Nutrition, люди з діабетом, які вживали від однієї до чотирьох чашок кави на день, мали нижчий ризик розвитку серцево-судинних захворювань і загальної смертності.

Про це повідомляє Earth.com.

Фахівці пояснюють це тим, що кава містить антиоксиданти, які захищають клітини від окисного стресу. Крім того, деякі сорти кави позитивно впливають на регуляцію холестерину та підтримують роботу інсуліну, допомагаючи організму ефективніше контролювати рівень глюкози.

Рекомендована безпечна добова доза кофеїну становить до 400 мг, що відповідає приблизно чотирьом чашкам об'ємом 250 мл. Перевищення цієї норми може викликати побічні ефекти, зокрема тривожність, розлади сну або проблеми з шлунком.

Користь для людей із діабетом

Помірне вживання кави може покращити чутливість до інсуліну, що полегшує засвоєння глюкози клітинами. Такий ефект знижує ризик розвитку діабету 2 типу та допомагає контролювати рівень цукру у вже хворих. Водночас реакція на кофеїн може відрізнятися залежно від генетики, дієти та індивідуальної переносимості.

Також дослідники звернули увагу на вплив чаю. У чаї, як і в каві, є біоактивні сполуки, зокрема поліфеноли, що сприяють зменшенню запалень та підтримці серця. Зокрема, дві чашки чаю на день також можуть позитивно впливати на здоров’я людей із діабетом.

Нагадаємо, щоденна кава з корицею може зашкодити: нові дані про вплив прянощів на засвоєння ліків

Юлія Педюк - pravdatutnews.com

Читайте також
Вчені назвали ідеальний час для сніданку та вечері, щоб уповільнити старіння Вчені назвали ідеальний час для сніданку та вечері, щоб уповільнити старіння
Час приймання їжі може суттєво впливати на темпи старіння організму — особливо це стосується серця та печінки
Що буде, якщо пити щодня апельсиновий сік Що буде, якщо пити щодня апельсиновий сік
Експеримент тривав 60 днів і показав відчутний вплив
Кава знижує ризик аритмії – дослідження Кава знижує ризик аритмії – дослідження
Американські вчені спростували міф про шкоду кави для серця
Loading...
Load next